Regulamin
sklepu internetowego Drzewo radości obowiązujący od dnia 28.10.2019
- Właścicielem sklepu internetowego Drzewo Radości dostępnego pod adresem internetowym www.drzeworadosci.pl jest Jan Troszok, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą PPHU JT WOOD Jan Troszok, ul. Parkowa 15, 43-430 Skoczów, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posługująca się nr NIP 5481048140.
- Kontakt ze sprzedawcą możliwy jest:
a. pod nr telefonu: 697 843 543,
b. za pośrednictwem adresu e-mail: sklep@drzeworadosci.pl
§1
DEFINICJE
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Klient – osoba fizyczna posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która na warunkach wskazanych w Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie oraz, na rzecz której świadczone są usługi drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto – usługa świadczona drogą elektroniczną; modyfikowalny element Sklepu, tworzony po dokonaniu Rejestracji przez Klienta, w którym zebrane są informacje Klienta i dokumentacja związana z jego Zamówieniami.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego.
- Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.drzeworadosci.pl, z wykorzystaniem którego Klient może w szczególności złożyć Zamówienie na dostępne Produkty.
- Sprzedawca – Jan Troszok, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą PPHU JT WOOD Jan Troszok, ul. Parkowa 15, 43-430 Skoczów, NIP 5481048140.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta prowadzące bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży i wskazujące istotne jej warunki, w szczególności rodzaj i ilość Produktów.
§2
POSTANOWIENIA WPROWADZAJĄCE
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, w szczególności warunki składania zamówienia i jego modyfikowania, zakładania i prowadzenia konta, dokonywania płatności, realizacji dostawy, składania reklamacji, a także inne uprawnienia i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy. Osoba chcąca skorzystać z usług Sklepu musi uprzednio zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
- Sprzedawca, w ramach Sklepu, prowadzi sprzedaż na rzecz Konsumentów oraz Przedsiębiorców.
- Wszystkie Towary oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane oraz wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Umowy Sprzedaży zawierane są w języku polskim.
- Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujące przemoc, naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
§3
REJESTRACJA W SKLEPIE
- W celu założenia Konta i uzyskania statusu zarejestrowanego Klienta, należy wykonać niezbędne czynności rejestracyjne w Sklepie, zgodnie z dostępnym formularzem. Klient wypełnia formularz stosując się do komunikatów wyświetlanych w formularzu podczas jego uzupełniania.
- Klient zobowiązany jest podać swoje prawdziwe dane oraz uzupełnić pola oznaczone jako obligatoryjne.
- Z chwilą potwierdzenia dokonania rejestracji zostaje zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną o prowadzenie Konta na czas nieokreślony.
- Klient może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta w każdym czasie poprzez wysłanie takiego oświadczenia woli Sprzedawcy. Wypowiedzenie jest skuteczne z chwilą jego otrzymania przez Sprzedawcę. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta z 7-dniowym terminem wypowiedzenia, jeżeli Klient narusza postanowienia Regulaminu lub powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- W procesie rejestracji Klient podaje hasło, poprzez które następnie uzyskuje dostęp do Konta. Klient ma obowiązek chronić hasło i nie może udostępniać hasła osobom trzecim.
§4
ZAMÓWIENIE
- Informacje zawarte w Sklepie Internetowym nie są ofertą w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, lecz stanowią zaproszenie do składania ofert przez Klientów.
- Składać Zamówienia mogą Klienci, którzy posiadają Konto w Sklepie jak również Klienci niezarejestrowani. Klient nieposiadający zarejestrowanego Konta, dokonuje Zamówienia z pominięciem procedury rejestracji i logowania.
- Klient sporządza Zamówienie poprzez wirtualne dodawanie Produktów do koszyka. Skuteczne dodanie powoduje, że w zakładce koszyka zmienia się wskaźnik Produktów na liście Zamówienia, którą można dowolnie modyfikować.
- Po potwierdzeniu wyboru Produktów, Klient wskazuje w formularzu Zamówienia formę przesyłki, formę płatności oraz adres i dane do wysyłki. Po skompletowaniu Zamówienia, Klient ma możliwość jego zatwierdzenia oraz przesłania do Sprzedawcy poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
- W procesie składania Zamówienia, do chwili kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę” istnieje możliwość korygowania błędów przez Klienta w Zamówieniu i jego modyfikacji, poprzez system sprzedażowy Sklepu. Po tym momencie, Klient może zmienić Zamówienie, w szczególności skorygować błędy we wprowadzonych danych, do chwili nadania przesyłki z Produktem poprzez bezpośredni, niezwłoczny kontakt ze Sprzedawcą.
- Składając Zamówienie, Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży wybranych przez niego Produktów, na warunkach wskazanych przez niego w Zamówieniu. Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje poprzez przyjęcie tej oferty przez Sprzedawcę, w momencie otrzymania przez Klienta potwierdzenia warunków Zamówienia, wysyłanych w wiadomości elektronicznej przez Sprzedawcę na adres e-mail podany przez Klienta w Zamówieniu.
- Realizacja zamówienia polega na jego skompletowaniu i nadaniu na właściwy adres Klienta.
- Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 4 dni roboczych. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty przez Sprzedawcę.
§5
PŁATNOŚĆ I DOSTAWA
- Ceny znajdujące się w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto. Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty:
a. przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy.
Dane do przelewu:
PPHU JT WOOD Jan Troszok, ul. Parkowa 15, 43-430 Skoczów,
Nr rachunku bankowego: 79 1090 2835 0000 0001 4369 4317
b. szybki przelew realizowany przez bezpieczny zewnętrzny system do obsługi transakcji elektronicznych. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
c. karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* MasterCard
* MasterCard Electronic
* Maestro
d. gotówką przy odbiorze osobistym lub przy wysyłce za pobraniem. - Termin płatności:
a. w przypadku płatności przelewem, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia,
b. w przypadku wyboru przez Klienta płatności przy osobistym odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze produktów w siedzibie Sklepu. - Ceny podane w Sklepie mogą ulec zmianie (w szczególności w ramach akcji promocyjnej lub wyprzedaży Produktów), z zastrzeżeniem, że warunki Zamówienia nie mogą ulec zmianie w stosunku do Klienta, który złożył ofertę w sposób wskazany powyżej, przed dokonaniem zmiany cenowej.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy:
a. przesyłka kurierska za przedpłatą,
b. przesyłka kurierska za pobraniem,
b. przesyłka paczkomatowa za przedpłatą,
c. odbiór osobisty. - Koszt wysyłki uiszcza Klient. Koszt ten obliczany jest na podstawie cen dostawy wskazanych w formularzu Zamówienia i opcji dostawy wybranej przez Klienta. Po dokonaniu tych wyborów przez Klienta, koszty te doliczane są do kwoty końcowej.
- Produkt nadawany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia. Sprzedawca skontaktuje się z Klientem niezwłocznie, jeżeli źle wypełniony formularz uniemożliwia skuteczne doręczenie Zamówienia.
- Orientacyjny termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 4 dni roboczych, liczony od dnia zrealizowania Zamówienia (skompletowania i nadania zamówienia).
- Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
- W przypadku braku Produktu lub jednego z zamówionych Produktów czas oczekiwania na realizację Zamówienia może ulec wydłużeniu, po wcześniejszym kontakcie Sklepu z Klientem.
- W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
§6
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.
- Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta.
- Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone np.: pisemnie na adres Sprzedawcy (PPHU JT WOOD Jan Troszok, ul. Parkowa 15, 43-430 Skoczów), lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres elektroniczny Sprzedawcy (sklep@drzeworadosci.pl). Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę jako załącznik do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy Produktu do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Produktu lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Produktu,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. - Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
- W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do poznania charakteru, cech i działania Produktu.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności do umowy:
a. której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b. której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
c. której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d. której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§7
REKLAMACJA PRODUKTU
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, zawartymi w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład: pisemnie na adres Sprzedawcy (PPHU JT WOOD Jan Troszok, ul. Parkowa 15, 43-430 Skoczów), lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres elektroniczny Sprzedawcy (sklep@drzeworadosci.pl).
- Dla usprawnienia procedury reklamacyjnej, reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona wobec Klienta niebędącego Konsumentem.
§8
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z Umową Sprzedaży lub w związku z umową o świadczeniu usług drogą elektroniczną rozwiązaniu na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Klient będący Konsumentem ma możliwość:
a. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
b. zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą
c. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów. - Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Klient może znaleźć na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://
ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozwiązywaniu sporów pomiędzy Konsumentami i Przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozwiązania sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§9
DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej w zakładce Polityka prywatności oraz w Polityce cookies.
§10
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
Wszelkie materiały dostępne w Sklepie, w tym elementy grafiki, kompozycja tych elementów, stanowią przedmiot praw wyłącznych, a w szczególności przedmiot ochrony prawnoautorskiej.
Wykorzystywanie materiałów udostępnianych w Sklepie w jakiejkolwiek formie wymaga każdorazowo zgody Sprzedawcy.
§11
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie Sklepu.
- Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia przez Klienta Umowy ze Sprzedawcą.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.